Sessió 6: El llenguatge publicitari (20/10/2020)

La darrera sessió de TIC vaig poder assabentar-me com cada dia més, la publicitat s'aprofita de la ciutadania. Més concretament, s'aprofiten dels infants, ja que durant la infantesa les persones som més influenciables.

Crec que la publicitat s'aprofita dels infants en el sentit d'influencia-l's amb el que han de comprar, aquest fet el fan a partir dels anuncis publicitaris.

Al llarg de la sessió va sortir un altre tema molt discutit a l'actual societat. Aquest són els estereotips per exemple; en els anuncis. Als anuncis es pot veure com els publicistes intenten fer associar als infants diferents colors i tasques amb un sexe en concret. Un exemple podria ser; el color rosa associa'l amb les nenes i el color blau amb els nens. Això ho fan mitjançant el color de les joguines i amb la roba que els infants segons el sexe han de dur des de petits perquè la gent sigui capaç de dir; 'Ai quina nena més maca' (només perquè han vist que l'infant al qual estan veient porta roba de color rosa) quan en realitat podria ser perfectament un nen el que portes la roba d'aquest color.


Per tant, aquesta sessió número sis em va fer adonar-me'n encara més de com la societat influeix en nosaltres des de petits ja sigui per mitjà de la publicitat, la tecnologia, les opinions de la gent...


A continuació adjunto algunes de les imatges sobre les quals vam debatre al llarg de la sessió. Totes elles, com veureu relacionades amb la publicitat i els estereotips mencionats anteriorment.


Imatge 1



Imatge 3


Imatge 2

(A la primera imatge podem veure l'associació de la força amb el gènere masculí, a la segona també es veu la relació que es fa entre el gènere femení, el color rosa i les feines relacionades amb la llar. En canvi, a la tercera imatge podem veure tant la relació que fan els publicistes entre paraules i els gèneres i les joguines amb les quals han de jugar els infants segons el gènere al qual es sentin identificats)



Nàdia Casals i Cordones (MEP-A1)



Comentaris

  1. Nàdia, estic totalment d'acord amb el que has dit en referència als esteriotips que existeixen avui en dia dins del món de la publicitat i, de la força que poden tenir alhora d'influenciar als més petits.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

SESSIÓ 12: Models d'aprenentatge innovació educativa escoles innovadores- L'últim repte

Sessió 2: PLE- Entorn Personal d'Aprenentatge (02/10/2020)