SESSIÓ 10: COMPETÈNCIA DIGITAL PLA TIC-TAC-TEP (24/11/20)

Vam començar la sessió fent una enquesta de com havíem anat les pràctiques utilitzant una l'eina MENTIMETER.

No sabia de la seva existència i m'ha agradat molt conèixer-la perquè és una eina que pot ser molt útil per a fer més amenes les classes. Es podria utilitzar per a preguntar als infants com els hi ha anat el cap de setmana o fins i tot per fer un sondeig de com se senten emocionalment un dia.

A més, vam parlar de les experiències que vam tenir fent el projecte de l'Scratch i em va fer sentir molt més tranquil·la el fet de no haver sigut l'única en tindrà problemes a l'hora de fer la tasca.

Un cop compatides les nostres vivències referents a l'Scratch, vam passar a explicar quelcom era nou per tots i jo no havia sentit a parlar mai; LA DIVISIÓ DE LES TECNOLOGIES EN TRES GRUPS.

Com he dit, no tenia ni idea que les tecnologies es poden agrupar en tres grups (TIC, TAC i TEP). Pensava que tot el relacionat amb les noves tecnologies forma part d'un mateix grup.

El grup que em va semblar més interessant va ser; les TAC.

Em va cridar l'atenció les TAC perquè ens ajuden a processar la informació i en convertir-la en coneixement.

També vaig aprendre que no hi ha un sol grup (TIC, TAC, TEP) que sigui tecnologia, sinó que és el conjunt d'aquests el que crea la tecnologia.

Un altra tema que vam tocar, van ser LES COMPETÈNCIES DIGITALS.

Relacionat amb les competències digitals, els últims 5/10 minuts vam fer un debat sobre si els alumnes en acabar l'ESO o el Batxillerat tenen suficients competències digitals. Personalment, considero que no les tenen, ja que no s'estan destinant suficients recursos a fer possible que l'alumnat adquireixi unes bones competències digitals.

Al final de la sessió, vaig adquirir nous aprenentatges i gràcies a això, em vaig sentir realitzada perquè no vaig desaprofitar aquella classe.

A continuació, adjunto una fotografia de l'enquesta feta amb l'eina MENTIMETER.




Nàdia Casals i Cordones (MEP-A1)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SESSIÓ 12: Models d'aprenentatge innovació educativa escoles innovadores- L'últim repte

Sessió 2: PLE- Entorn Personal d'Aprenentatge (02/10/2020)

Sessió 6: El llenguatge publicitari (20/10/2020)